I Metro tidningen 9/3-2013

Metro tidningen:

Yohio: Det var lite surt

Yohio fick flest röster från svenska folket men det räckte inte hela vägen fram. Istället knep Robin Stjernberg segern med 33 röster. ”Det var lite surt”, säger Yohio.

Det var på det berömda håret. När de två sista, och högsta, poängen skulle delas ut återstod två artister, Yohio och Robin Stjernberg.

I det skedet ledde Robin Stjernberg rejält efter att ha hyllats av de utländska jurygrupperna. Det blev dock Yohio som fick svenska folkets stora stöd, men det räckte inte. Robin vann med 33 röster.
– Det var lite surt eftersom det hade räckt med att ha fått nån hög poäng till av jurygrupperna. Men jag är ändå nöjd eftersom jag hade svenska folkets stöd. Jag har läst att folket trodde på mig men jag vågade inte lita på det. Det var kul att det stämde, säger han.

Vad tänkte du när de sista rösterna skulle delas ut?
– Jag är inte så bra på matte så jag kunde inte räkna ut det. Jag visste inte om jag skulle vinna eller inte om jag skulle få flest röster.

Han ser lite besviken ut men han försäkrar att han bara är utmattad.
– Det känns faktiskt väldigt, väldigt bra! Vi har gått från ingenting till tvåa i Melodifestivalen och det är inte så dåligt.

Ska du fira ikväll?
– Ja, absolut! Jag ska fira med Robin!

Varför tror du att han vann?
– Han har en väldigt bra röst som håller hela vägen vilket jag är lite avundsjuk på. Han förtjänar att vinna!


Kommentarer
» Emmy

YOHIO skulle ha vunnit ? Det är bara de andra länderna som inte har nån musiksmak ?
KRAM

Svar: Ja exakt! >.< Dock tycker jag synd att Yohio inte gick vidare...om Robin inte var med på Melodifestivalen den här året så skulle Yohio ha gått vidare till Eurovision Song Contest i Malmö. (Det är jag LOVEBOT)
yohiosweden.webblogg.se

2013-03-13 // 18:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
-webkit-border-radius: 55px; -moz-border-radius: 55px; border-radius: 55px;