YOHIO och Robin Stjernberg prisades i Marcel Bezençon Award 2013

YOHIO imponerade mest när det årliga priset från låtskrivarna, artisterna och pressen delades ut efter Melodifestivalen 2013.

Marcel Bezençon är namnet på grundaren av Eurovision Song Contest.
Robin Stjernberg. Christer Björkman har instiftat priset tillsammans med Richard Herrey.




Priset Marcel Bezençon Award delas varje år ut i tre kategorier, där press, upphovsmän och tidigare vinnare röstar fram sina respektive favoriter av de låtar som tävlar i Melodifestivalens final.

Priset för Melodifestivalen 2013 delades ut i en ceremoni backstage en halvtimme innan sändningen av finalen. YOHIO:s bidrag kammade hem två av priserna. Robin Stjernberg och hans medkompositörer tog hem det tredje.

– Jag är väldigt glad. Det här ska jag ställa upp i mitt vardagsrum, sade YOHIO efter att han tagit emot priserna.

Marcel Bezençon Award delas ut i Melodifestivalen och Eurovision Song Contest med syftet att premiera deltagarna på fler sätt än genom slutvinsten. Priset grundades av Christer Björkman och Richard Herrey och avgjordes i lördags för tolfte året i rad.

Upphovsmännens pris

Röstas fram av de tävlande låtskrivarna utifrån de musikaliska förtjänsterna.

Vinnare: "You". Låtskrivare: Linnea Deb, Joy Deb, Joakim Harestad Haukaas och Robin Stjernberg.

Artisternas pris

Röstas fram av tidigare Melodifestivalvinnare utifrån den artistiska prestationen.

Vinnare: YOHIO.

Pressens pris

Röstas fram av de ackrediterade journalisterna utifrån helheten och vad de anser ska åka till Eurovision Song Contest.

Vinnare: YOHIO – "Heartbreak Hotel"

Fotnot: I Melodifestivalen delas sedan 2012 också Melodifestivalens webbpris (Mebbis) ut. Snart kommer mer information om 2013 års prisgala



Videon hittar ni på: http://www.svt.se/melodifestivalen/yohio-och-robin-stjernberg-prisades-i-marcel-bezen-on-award-2013 På minuten 02:03 kommer Yohio in...ALLTSÅ ajjrrwn nwnininw! *dör* han är så fin!!!!<3333 Han ser ut som en 4 årig när han kommer in...awwwwwwwww<3333333 KRAM


Kommentarer
» Madeleine

Jag letar efter en Yohio-novell... skulle du inte kunna "annonsera" om det på din blogg? Kanske skriva en själv? Då vore bloggen toppen! Detta är bara ett tips för att göra bloggen lite mer varierad :)

Älskar din blogg!!!
/Madeleine

Svar: Hejsan!Ja, det finns väldigt ont om sådana just nu, men en som jag vet är: yohioandseremedy.devote.se.
Såklart att jag kan annonsera om den på bloggen om du vill!
Jag vet inte om skriva noveller är riktigt min grej, men jag kan ju alltid försöka (^-^)

Tack så mycket! Blir så glad utav alla fina kommentarer!!
KRAM
yohiosweden.webblogg.se

2013-03-14 // 19:22:48
URL: http://madeleinenilssons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
-webkit-border-radius: 55px; -moz-border-radius: 55px; border-radius: 55px;